TÜRKLERİN ATASI ATİLLA
   bir kere oncellikle atilla buyuk hun imparatoru degil bati hunlarinin lideri. Hunlar, avrupa'ya gocebe olarak geldiler onlardan kacanlar kavimler gocune sebep oldu tam yilini hatirlamiyorum ama 300-400 yillarinda yanilmiyorsam. (internette bulabilirsin). Zamanla hunlar yelesik hayata gectiler ve liderleri atilla onderliginde Avrupa ve bilhassa roma imparatorlugunu yagmadilar. Onlarin yasadiklara topraklara su anda macaristan deniyor, ingilizcesinden de anlasilacagi gibi (HUNGARIA) orada oturanlar kendilerini atilla'nin soyundan goruyorlar, bu buyuk olasilikla da dogrudur. Turk olayina gelince, Hunlarin Avrupa'ya goc etmeden once yasadiklari ve dunyanin en buyuk imparatorluklarini kurduklari Orta Asya bizim de bildigimiz gibi Turklerin de anavatani. ondan dolayi Turkiye'de hunlarin irki turk olarak goruluyor. Sonucta bana sorarsan senin sorunun cevabi bu:
ATILLA'NIN ATALARI TURK, ONUN SOYUNDAN GELENLER MACAR. YANI IKISI DE AYNI SEY CUNKU OSMANLILAR VE SELCUKLULARIN UYESI OLDUKLARI KAYI VE KINIK BOYLARI TURK IRKININ SADECE KUCUK BIR ALT BOLUMUNU OLUSTURUYOR.

 mesajı beğendiniz mi?: ★+2

Mehmet CK
18 yıl önce - Pts 08 Eyl 2003, 14:48

Macarlarin Hunlardean cok On-Ogur Turkleri ile alakalari vardir. Hungary kelimesi de bu kelimeden geliyor zaten, On-Ogur.

Hunlar Turklerin atasidir, Onogurlarin Hunlşar ile olan iliskileri hakkinda cok da detayli bir bilgim yok, lakin Uygurlar Hunlarin torunlarinin bir kismi, Avarlar da diger bir kismidir. Macarlarin su anki yasadiklari yer, Avarlarin ki ile ayni. Avarlar da Onogur Turklerinin atasidir. Onogurlar Oguz bu arada. Benim detayli olmayan bilgim bu kadar.

Kanimca Oguz Turklerini 3 ana kola ayirabiliriz. Orta Asya Turkmenleri(Mesela Timur Devleti, Daha onceden Selcuklu Imp.), BUnlarin kolu ama kendi duzenlerini tutturmus Anadolu Turkmenleri(Osmanlilar,Anadolu Selcuklulari) , Hazar ve Karadeniz yoresi, Dogu Avrupa Oguzlari(Bulgarlar, Kipcaklar, Pecenekler, Kumanlar, Onogurlar...)

BU arada Timur ile ilgili kitap sozu vermistim.

1) Timur ve Devleti, Prof. Dr. Ismail Aka

2) Timur' un Ortadogu - Anadolu seferleri ve sonuclari (1393-1402) Prof. Dr. Yasar Yucel

 mesajı beğendiniz mi?: ★+1

alparslan
17 yıl önce - Cum 04 Şub 2005, 23:32

uzaktan dinleyince macarca cok degisik bizimkiyle hic alakasi yok gibi gorunuyor.ama bu forum da veya baska bir forumda gordum herhalde onlarin dilinde on el var cebimde denince ayni bizim turkce gibi deniyor cok az bi aksan ile beraber.ve ben burda bir yerde calisirken manager macardi. ona dedim ingilizce soyle bana on elma var cebimde. o da dedi ben hayret ettim.heyecanla dedim ona olum bak turksun isteeeeee!! heeeeheheheh valla ya.ama onlar bizi kabul etmiyorlar onlara gore biz onlara osmanli zamaninda iskence etmisiz ezmisiz gidin paltalk diye bir chat programi var orda macar odalarina girin turkce nikinizi gorsunler hemen atarlar kac kere denedim valla.herneyse bence de benim ufak deneyimle beraber ben bunlarin asimile olmus kimligini kaybetmis turk olarak goruyorum allah onlara kolaylik ne diyeyim baska.

 mesajı beğendiniz mi?: ★-1

burakmusic

17 yıl önce - Cmt 05 Şub 2005, 10:56

Biliyorum biraz ters gelebilir ama Atilla Turk olsa bizi cok mu gururlandiracak?
Adamin en buyuk basarisi Romayi korkutmasi, Avrupayi yagmalamasi.
Acikcasi beni gururlandirmiyor, tarihteki bu tip insanlara ozenmemiz beni korkutuyor. Atilla olunce imparatorlugu yikildi, mesela bir Osmanli gibi bir gelenek olusturamadi. Bati Hunlarda Mimar Sinan, Mevlana gibi kisiler olmadi  Dunya kulturune bir Osmanlilar veya Romalilar gibi iz birakamamis bir ulke, Bati Hunlar.



 mesajı beğendiniz mi?

VEYSEL

17 yıl önce - Pzr 06 Şub 2005, 04:17

Bence Atilla Eskimo bile olsa fark etmez sonuçta Hunlar - Macarlar Türk 

Bence önce biz kendimize sormalıyız biz nekadar Türküz ? diye (Burada kriter Ülke adına ne yaptığımız olmalı)

 mesajı beğendiniz mi?: ★+1

YUNUS

17 yıl önce - Pzr 06 Şub 2005, 18:32

Arkadaslar bizde herkesi Turk yaptik...
Macarlari, Finlileri, Kizilderilileri, hatta Abraham Lincoln ve Elvis Presley'in bile Turk soyundan geldigi iddia edildi.. Bunlar gercekten Turk soyundan gelmis olsalar bile ne degisir ki....en azindan artik Turk degiller.... 

 mesajı beğendiniz mi?: ★+2

Tuna Yersu
17 yıl önce - Pzr 06 Şub 2005, 18:47

herkesi Türk yapmak değil olay...ama geçmişi, köklerimizi çok iyi bilmemiz gerekiyor bence, çünkü o kadar stratejik bir bölgedeyiz ki tarihi iyi bilmezsek uluslararası alanda sıkıştırıyorlar ülkemizi.. 

 mesajı beğendiniz mi?: ★+1

Sina

17 yıl önce - Pzr 06 Şub 2005, 21:08

tuna haklı, herkesi Türk yaptık geçmişte... Ama hep geçmişte kaldı nedense, Unutmamak gerekir ki, Osmanlı da birçok etnik grubun bir nevi eski ABD gibi birşeydi. Böyle olunca 1500 yıllarda dünyanın bhirçok yerinde egemlik kuracak seviyeye ulaştılar, fethettikleri yerlerer türkleri yerleştirip, Türkleştirme çabalarında oldular, o zaman çıkıp Bush da Türk soyundan denilse şaşırmamak lazım ama ne kadar Türk o tartışılır!!

Peki son 100 yılda yetişen dünyanın tanıdığı övüneceğimiz kim yetişti? T.C'de? Atatürkten başka akla glen biri var mı? Geçmişe önersek Fatih Sultan, Kanuni, Mimar Sinan, v.s. bu uzar gider ama peki ya şimdi? Tarkan mı?  yoksaaaa ....

Belki Mehmet Öz, belki de Nazım Hikmet sayılabilir ama onlar bile pek tanınmış değiller, REcep Tayyip ERdoğan mı yoksa? 

Son 100 yılda yetişen kim var? benim aklıma başka gelen yok

 mesajı beğendiniz mi?

Emre
17 yıl önce - Pts 07 Şub 2005, 06:18

Macarca uralo-altaic dil grubunun uralic dalindan geliyor. Uralic dali da finno ve ugric diye ayrilir. Finno fince ve estoniacayi kapsiyor. Ugric ise macarcayi.

Macarcanin grameri türkçe nin gramerine çok benziyor. Türkçe de ki gibi kelimelerin sonlarina taki aliyor kelimeler. Én magas vagyok yani ben uzunum demek. magas=uzun
vagyok=-um. Baska bir örnek daha vereyim. Áprilisban yani türkçesi nisanda -ban eki almis türkçe de ki -da eki gibi.
Macarca Türkçe
én ben
van var
ő o

Bunun gibi bir çok benzerlikler var

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar